.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عروج از معراج حسین(ع)/ درگذشت يك جانباز ساروي


اجر خادم الحسین(ع)، آقا میرنقی محمدی فرح آبادی

تبسم شیرینش در نگاهم ماندگارشده است،آرامش درونی و ساده دلی موروثی او را هرگز از یاد نمی برم، خلوص و پشتکار او را در ذهنم ثبت کرده ام،کسی که گمنامانه به عزاداران حسین(ع) خدمت می کرد و حسینیه ارشاد فرح آباد را به ارشادگاه واقعی مبدل کرده بود.

او موهبت تولیت حسینیه را از مرحوم ابوی یعنی آقا سیدباقر به ارث برده بود و این منصب خدمت را با هیچ مرکز قدرتی معاوضه نمی کرد و خالصانه ترین تلاشها را برای بهبود هر چه بیشتر امور فرهنگی حسینیه به نمایش می گذاشت.

سیادت ابوی گرامی به اندازه ای در اعتقادات مردم فرح آباد ریشه دارد که علیرغم گذشت سالهای متمادی از ارتحال ایشان، هنوز هم مردم حاجات خویش را با نذر جد ایشان جواب گرفته و خیرات خود را از طریق این خانواده به نیازمندان می رسانند. مادر گرامی ایشان که بتازگی مراسم چهلم ارتحال ایشان برگزار شده بود، خادم الزینب بوده که حقیقتاً از بانوان خدوم و خوشنام فرح آباد محسوب می شود.

آقا میرنقی که ۵۰ سالگی خود را سپری می کرد، در جبهه های نبرد حق علیه باطل همچون شیر روز به تجلی درآمد و نهایتاً هم با ارتقاء به مقام و درجه رفیع جانبازی آرام گرفت و در دگرسوی نیز، در نمازهای شب خویش، جامه زاهد شب به تن می کرد و عارفانه به معرفت الهی رهنمون شد.

شخصیت مذهبی،پاک دستی،پاک دلی،پاک چشمی، پاک نیتی و پاک خردی آقا میرنقی از ایشان یک شخص ویژه و منحصر به فرد ساخت و اعتماد عموم اهالی به ایشان، ثمره سلامت نفسی بود که در مراتب معنوی و مقامات عبادی اش کسب کرده و به معنای واقعی کلمه، مردمی بودن را تجربه می کرد.

نهایت اینکه خرید و نصب پارچه نوشته های حسینی با اشعار دل انگیز محتشم کاشانی، نصب بنرهای چشم نواز کربلایی، پوسترهای پر مفهوم اسلامی و انقلابی، نصب تابلوهای تمثال شهدای فرح آباد، نمادهای مربوط به دفاع مقدس و کارهای ارادتی دیگری که امروز در حسنیه بسیار بزرگ ارشاد فرح آباد توجه همه فرهیختگان را به خود جلب می کند، بخشی از نقش آفرینی های این عزیز از دست رفته را تشکیل می دهند.

تذکر اینکه فرزند مسجد و حسینیه، فرزند اسلام شد و فرزند اسلام، مفتخر به فرزندی امام و انقلاب گردید و یکی از پر مخاطره ترین دوران عمرش را در تظاهرات زمان انقلاب، در جبهه های نبرد، در مقابله با ضدانقلاب محارب، در فعالیتهای بسیجی گری اش و .... به ثبت رساند،

عضویت در شورای مرکزی انجمن اسلامی فرح آباد، مسئولیت حراست و پذیرش کارخانه کولرگازی ایران، فرماندهی پایگاه مقاومت بسیج فرح آباد، معتمد محل، عضو هیئت امناء حسینیه ارشاد فرح آباد و نهایتاً تولیت حسینیه، اهم و رئوس مسئولیتها و افتخارات این جانباز سرافراز بوده است.

تواضع و فروتنی و فخر خدمت به عزاداران حسینی، از او بزرگی ساخت که در مراسم سوم او جای سوزن انداختن در حسینیه ارشاد و زینبیه فرح آباد که حقیقتاً دومین حسینیه بزرگ شهرستان ساری است، نبوده است!

موج مواج و اوج حضور اهالی سلحشور و قدرشناس فرح آباد و نیز حضور بسیار گسترده غیر فرح آبادیها که از ساری و شهرها و روستاهای اطراف تشریف آورده بودند، همه و همه از کثرت محبوبیت و رمز دلبری وی خبر داده که یقیناً انتساب ایشان به اهل بیت(ع) و ترجیحاً امام حسین(ع) خبر می داد!

آفرین به جوانان غیور فرح آباد که این روزها سنگ تمام گذاشته و مراسم بزرگ این مناسبت را با آبرومندی هر چه تمامتر اداره کرده و امور آن را به پیش برده و می برند!

به هر حال فرح آباد با تمام وجود، این روزها عزادار است و علاوه بر آن میزبان عزاداران غریبه ایست که از جاهای مختلف در این مراسم شرکت کرده و با خانواده مرحوم اظهار همدردی می کنند. روحش شاد


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 3 ارديبهشت 1389
خداوند ایشان را غریق رحمت خود فرماید
mohammad 11 خرداد 1391

حقیقتا شما جز حقیقت چیزی به ارزشهای آن مرحوم اضافه نکرده ایی

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.181 seconds.